Wiedźmińska Wiki

Crossover banner.jpg
Wiedźmin Wiki na Fandomie

CZYTAJ WIĘCEJ

Wiedźmińska Wiki
Oxenfurt
Oxenfurt 2.jpg
Opis
Typ
Miasto
Region
Novigrad
Mieszkańcy
Przede wszystkim mieszczanie, Łowcy czarownic, uczeni, kapłani kultu Wiecznego Ognia i żebracy , medycy
Usługi
link= Szybka podróż

Oxenfurt - słynne redańskie miasteczko akademickie leżące w delcie Pontaru. Prawie cały swój dochód i sławę zawdzięcza uniwersytetowi. Mimo że w mieście jest zakaz sprzedawania alkoholu żakom i bakałarzom przed zmierzchem, nikt nie zwraca nań uwagi, a zabawa panuje praktycznie 24 godziny na dobę.

Ważniejsze budynki i miejsca

Znani mieszkańcy

Galeria

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Dane z książek Sapkowskiego

Dotyczące opisu

Ha, jesteśmy już na wysokości Oxenfurtu. Spójrzcie jeno, już Baryłę widać!
Mgła przerzedziła się wyraźnie, tak że mogli widzieć kępy i łęgi prawego brzegu i wznoszący się nad nimi fragment akweduktu.

Krew elfów, str. 173

Teren uniwersytetu otoczony był pierścieniem muru zaś dookoła muru był drugi pierścień - wielki, gwarny, zdyszany, ruchliwy i hałaśliwy pierścień miasteczka. Drewnianego, kolorowego miasteczka Oxenfurt o ciasnych uliczkach i szpiczastych dachach. Miasteczka Oxenfurt, które żyło z nauki i wiedzy, z tego, co towarzyszy procesowi poznania.

Krew elfów, str. 180-181

Poeta jechał wolno błotnistą, zatłoczoną uliczką, mijając warsztaty, pracownie, kramy, sklepy i sklepiki w których dzięki Akademii wytwarzano i sprzedawano dziesiątki tysięcy wyrobów i wspaniałości, niedostępnych w innych zakątkach świata(...)

Krew elfów, str. 181

To był Oxenfurt, barwne, wesołe, gwarne i pachnące miasteczko cudów (...) Było to też miasteczko rozrywek, wiecznego festynu, stałego święta i nieustającego birbanctwa. Uliczki dniem i nocą rozbrzmiewały muzyką, śpiewem, brzękiem kielichów i stukiem kufli (...)

Krew elfów, str. 181

Dotyczące lokalizacji

  • brak cytatu

Ciekawostki i inne informacje

  • W Oxenfurcie wyremontowano dawny elfi akwedukt. Na jego miejscu powstała eksperymentalna oczyszczalnia ścieków.
  • Oxenfurt jest metaforą angielskiego miasteczka Oxford, w którym znajduje się jedna z najbardziej znanych uczelni na świecie.

Heraldyka