Wiedźmińska Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Wiedźmińska Wiki

Lazlo.png

Sir Lazlo - cintryjski rycerz w służbie królowej Calanthe, który poległ podczas rzezi w Cintrze. W serialu Wiedźmin jest grany przez Macieja Musiała.

Biografia

Przybycie Geralta po Ciri

Kilka dni przed atakiem Nilfgaardu na Cintrę sir Lazlo, Danek i królowa Calanthe rozmawiali o wkroczeniu Nilfgaardu. Następnie po raz pierwszy od 12 lat stanęła twarzą w twarz z Geraltem z Rivii. Geralt przybył, by chronić Ciri, którą Calanthe sama wychowała, po śmierci swojej jedynej córki. Kiedy Calanthe próbowała wykupić Geralta, Myszowór wtrącił się, że pieniądze nie mogą cofnąć Prawa Niespodzianki. Lazlo i Danek wyciągnęli ostrza, gdy Geralt się zbliżył do królowej, który radzi Calanthe, by oddała mu dziecko, gdyby miała jakiekolwiek wątpliwości, że Ciri nie jest bezpieczna w Cintrze.

Odnalezienie Ciri

Księżniczka Ciri wyszła z zamku przebrana za zwykłą mieszczankę, nie informują nikogo o tym, że ma zamiar grać z chłopcami na rynku w Hacele. Przybył po nią Sir Lazlo, by zabrać ją z powrotem do zamku, gdzie miała wziąć bierze udział w ceremonii pasowania na rycerzy na czele z jej babcią i dziadkiem, królową Calanthe i królem Eistem.

Upadek Cintry i ucieczka z Ciri

Sir Lazlo i Myszowór zamykają Ciri w jej komnacie i pilnowali jej, podczas gdy król i królowa prowadzili armię do bitwy z Nilfgaardem. Lazlo wyjawił, że ​​ochrona jej to jego najwyższe zadanie. Myszowór opowiedział Ciri historię o tym, jak dawni czarnoksiężnicy zamykali małe dziewczynki w wieżach, ponieważ miały one ogłaszać koniec rasy ludzkiej, a więc były systematycznie zabijane.

Po kilku dniach nieobecności, przez bitwę królowa Calanthe powróciła do zamku ciężko ranna, bez króla, który zginął w bitwie. Calanthe zapewnia Ciri, że pewnego dnia będzie rządzić Cintrą.

Gdy zapada noc, Nilfgaardczycy wyważają bramy zamku. W obliczu klęski królowa Calanthe nakazuje całemu zamkowi popełnić samobójstwo przez otrucie się, aby oszczędzić im tortur i mordowania przez Nilfgaardczyków.

Calanthe postanawia wysyłać Ciri z Sir Lazlo i Myszoworem, mówiąc jej, by znalazła Geralta z Rivii, ponieważ jest on jej przeznaczeniem. Wychodząc Ciri krzyczała, wywołując małe trzęsienie komnaty królowej.

Sir Lazlo, Myszowór i Ciri uciekli z zamku przez podziemny tunel. Myszowór został w tyle, by odpierać ataki Nilfgaardczyków. Gdy Ciri i Lazlo próbowali uciec z miasta na koniach, Lazlo został zabity strzałą przez Cahira, ściągając Ciri z konia na ziemię.

Galeria